Dersin Adı | Gıda Sektöründe Yeni Ürün Geliştirme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 329 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin tasarım ve yaratıcı yeteneklerini bilgi ve araştırma teknikleriyle birleştirip yeni bir gıda ürünü yaratmalarını olanaklı kılmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste gıda sektöründe yeni bir ürün geliştirme sürecindeki basamaklar ve ürünün başarılı olmasındaki temel ilkeler anlatılacaktır. Uygun metodlar kullanılarak yeni ürün geliştirmenin ayrıntıları yaratıcı bir bakış açısı ile incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Gıda ürünlerinde inovasyon | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 1: Keys to new product success and failure, (CRC press, 2001), 3-30. |
3 | Gıda endüstrisinde ürün geliştirme yönetimi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 1: Keys to new product success and failure, (CRC press, 2001), 31-43. |
4 | İnovasyon stratejisinin iş planına dahil edilmesi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 2: Key requirements for successful product development , (CRC press, 2001),44 -68. |
5 | Ürün geliştirme stratejisinin oluşturulması | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 2: Key requirements for successful product development, (CRC press, 2001), 69-93. |
6 | Ürün tasarımı, lansman süreci ve sürecin değerlendirilmesi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 3: The product development process, (CRC press, 2001), 95-148. |
7 | Ara sınav | |
8 | Gıda sisteminde teknoloji ve bilgi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 4: The knowledge base for product development, (CRC press, 2001), 149-182. |
9 | Gıda ürünün gelişimi için gerekli bilgi altyapısının yaratımı | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 4: The knowledge base for product development, (CRC press, 2001),183-193. |
10 | Tüketici davranışını anlama | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 5: The consumer in product development, (CRC press, 2001), 194-206. |
11 | Tüketicinin duyusal istek ve ihtiyaçlarının analizi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 5: The consumer in product development, (CRC press, 2001), 219-253. |
12 | Ürün geliştirme yönetiminin prensipleri | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 6: Managing the product development process, (CRC press, 2001), 259-286. |
13 | Ürün geliştirme sürecinin planlama, organizasyon ve yönetimi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 6: Managing the product development process, (CRC press, 2001), 287-314. |
14 | En iyi uygulamalar | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 7: Case studies: product development in the food system, (CRC press, 2001), 317-347. |
15 | Proje sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, CRC press, 2001, ISBN 978-1-84569-722-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 13 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest